De Britse constructeur, die actief was van 1919 tot 1967, bouwde luxueuze auto’s, maar ook militaire voertuigen en vliegtuigmotoren.
Vandaag zal het merk helaas niet uit zijn as herrijzen. De klant kan echter wel terecht bij “Continuation Cars”, kopies die trouw blijven aan de gloriejaren van de constructeur.
De grondleggers van het nieuwe project boden sinds 2010 al de 4.3 l Tourer Short Chassis uit 1937 aan, samen met het bedrijf Red Triangle. Nu komen er vier andere klassieke modellen bij: de TF21 Graber uit 1965, de Drophead Coupé 4.3 l Lancefield uit 1937 en de Sports Coupé Bertelli-bodied 4.3 l uit 1935. Er staat ook een racewagen op het programma: de Powys-Lybbe Special, gebaseerd op de 12/60 Beetleback uit 1931. Dat model wist heel wat snelheidsrecords te breken op het Brooklands-circuit.
Red Triangle en Alvis Car Company wilden klassieke en tegelijk nieuwe auto’s aanbieden. Op die manier kunnen klanten het rijplezier van een oldtimer (her)beleven en het plezier van klanten van toen wanneer ze voor het eerst de sleutels van hun nieuwe auto in ontvangst namen. De “kopies” worden zo waarheidsgetrouw mogelijk nagebouwd, maar beantwoorden wel aan de huidige homologatienormen aan de andere kant van het Kanaal.
Zo heeft hij technisch recht op een motor met rechtstreekse injectie, hydraulische remmen en achterlichten die beantwoorden aan de huidige normen.