Op het eerste gezicht lijkt er weinig veranderd aan de populaire Duster, maar in detail vallen er enkele dingen op. Zo werden het radiatorrooster en de koplampen hertekend, werd de achterkant gewijzigd en ogen de bodembeschermers voor- en achteraan stoerder. In profiel werd de voorruit iets schuiner geplaatst en loopt de gordellijn hoger op.
Comfortabeler en stiller
In het interieur belandde het dashboard opnieuw op de tekentafel. Zo werden de knoppen voor de klimaatregeling hertekend, kan die voor het eerst bij Dacia automatisch de temperatuur regelen en werd het scherm van het infotainmentsysteem hoger geplaatst. Meer opbergvakken, nieuwe zetels en betere geluidsisolatie moeten voor meer comfort aan boord zorgen.
Veiligheid
Vanaf nu verschijnt er een dodehoekwaarschuwing op de SUV, en kan je kiezen voor een 360-gradencamera voor manoeuvres. De handenvrije startkaart die we van bij Renault kennen, vindt nu ook zijn weg naar Dacia. Terreinrijden is eveneens mogelijk, dankzij een bodemvrijheid van 21 centimeter, een afdaalhulp en een vertrekhulp voor hellingen.
Motoren
De meeste motoren zijn voorwielaangedreven: de dCi 90 en dCi 110-dieselmotoren, en de SCe 115 en TCe 125-benzinemotoren. De TCe 125 en dCi 110 kunnen ook worden besteld met vierwielaandrijving. De versnellingsbak? Manueel, alleen de dCi 110 kan ook met de EDC-automaat met dubbele koppeling worden uitgerust.