Na zes generaties ES die niet in Europa verkocht werden, komt de berline toch naar ons. De zevende generatie ziet er dynamischer uit, met onder meer een gigantisch zandlopervormig radiatorrooster. De ES wordt ook groter: hij is 6,5 centimeter langer, 4,5 centimeter breder en 0,5 centimeter lager. Dankzij een 5 centimeter langere wielbasis gaat ook de interieurruimte erop vooruit. Ten slotte is er nog een F-Sport-uitvoering om het sportieve aspect van de nieuwe ES meer in de verf te zetten.
Hybride
In Europa krijgen we geen V6-motoren. Die benzineblokken zijn vooral bedoeld voor de Amerikaanse markt. Wel zullen we de ES 300h zien verschijnen. Die gebruikt een 2.5 viercilinder benzine met nieuwe, compactere elektromotor, goed voor 218 pk in totaal. Het gemiddelde verbruik bedraagt volgens Lexus 4,7 l/100 km. De nieuwe generatie krijgt een compacter batterijpak dat volledig onder de achterbank past, en dus niet meer aan het koffervolume knaagt.