Ook al is hij kleiner, om zich beter aan onze markt aan te passen (of proberen), heeft hij nog altijd die extreme look. Tegenover zijn grotere broer, de H2, is de H3 39 mm korter, 171 mm lager en 73 mm smaller.
De H3 wordt aangedreven door een 3.7 liter Vortec met vijf cilinders van GM, met dubbele nokkenas. Dit motorblok, eigen aan de H3, is goed voor 244 pk aan 5.600 tr/min en een maximaal koppel van 328 Nm aan 4.600 tr/min. Normale waarden eigenlijk voor zo’n cilinderinhoud. Wel kan deze H3, als eerste model bij Hummer, gekoppeld worden aan een handgeschakelde versnellingsbak van 5 versnellingen of een automaat.
De vierwielaandrijving wordt elektronisch beheerd, en kan, in optie, gekoppeld worden aan een differentieel achteraan met elektronisch blokkeersysteem. Standaard zit er een antislipsysteem en stabiliteitsysteem op, StabiliTrak genaamd.
Hummer laat weten dat veel aandacht werd besteed aan het niveau van de afwerking, met ondermeer een met leder overtrokken stuur, inlegstukken op het dashboard, deurhendels in chroom, evenals een versnellingspook in chroom (voor de automaat). Un Hummer, zelf met de afmetingen van de H3, blijft onmiddellijk herkenbaar met zijn grote wielen, dreigend radiatorrooster en kleine venstertjes.
De H3 is verkrijgbaar in 3 afwerkingen: een basisversie, de Adventure en de Luxury. Prijzen zijn echter nog niet gekend.