De nieuwe Lotus neemt de naam over van een model met centrale motor (die van de Renault 16 kwam) uit 1968 onder de naam “Europa”, eerder summier als naam… Zelf de ruiten konden in die tijd niet naar beneden! Met de jaren werd hij luxueuzer, met als hoogtepunt, elektrische ruiten, en een echte Lotus motor, vanaf toen was hij de naam “Europa” waardig. Het huidige model gaat verder met het luxueus maken van de auto, met onder andere lederen zetels en een GPS…Maar waar gaat dat eindigen?? Het gewicht werd weliswaar in bedwang gehouden (minder dan één ton!), en de motor zit nog altijd op de juiste plaats, centraal achteraan. Het gaat om een viercilinder van 2 liter met turbocompressor en 200 pk, goed voor een topsnelheid van 240 km/u, en een sprint van 0 tot 100 in 5.9 seconden. Deze tweezitter zal te koop zijn vanaf 51.000 €, de metaalkleur dat in optie verkrijgbaar zal zijn moet 950 € gaan kosten. De “Lifestyle” koetswerkkleur kost 1.450 €… .Hiermee komen de concurrenten vooral uit de Duitse hoek, met de Porsche Cayman en de BMW Z4 Coupé 3.0si.