De 4,36 meter lange Scala past tussen de huidige Fabia (4 meter) en Octavia (4,67 meter). De Scala krijgt vijf verbrandingsmotoren: drie benzineblokken, een diesel en een motor op CNG. Een plug-inhybride volgt nog niet, in tegenstelling tot wat het conceptmodel Vision RS deed vermoeden.
Nog steeds diesel
De 1.6 TDI met 115 pk en 250 Nm krijgt selectieve katalytische reductie (SCR) met AdBlue en een partikelfilter om te beantwoorden aan de Euro 6d-TEMP-norm. De motor wordt gekoppeld aan een manuele zesbak of, optioneel, een DSG7-automaat met dubbele koppeling.
Benzine tot 150 pk
De benzinemotoren zijn de 1.0 TSI driecilinder met 95 en 115 pk, en de 1.5 TSI viercilinder met 150 pk. De 95 pk-versie heeft een manuele vijfbak, de twee andere een zesbak. De twee krachtigste motoren hebben optioneel een DSG7-versnellingsbak.
Aardgas
“Later in 2019” krijgt de Scala ook een versie op aardgas, zegt Skoda. De CNG-versie gebruikt de 1.0 TSI driecilinder met 95 pk maar ziet zijn vermogen teruggeschroefd tot 90 pk. Standaard krijgt hij wel een manuele zesbak.