De Puritalia Berlinetta beleefde op het jongste salon van Genève zijn werelddebuut en heeft een design dat een paar genres met elkaar kruist. Toch kunnen we niet ontkennen dat hij een zekere sexappeal heeft. Al ligt dat niet enkel aan zijn look: de technische fiche oogt minstens even verleidelijk als het koetswerk.
Goeie ouwe V8
Hoewel heel wat nieuwe supersportwagens zich tot een elektrische aandrijving hebben bekeerd, ligt onder de motorkap van deze Puritalia een ouderwetse benzine-V8. Dankzij een compressor haalt die uit een longinhoud van vijf liter een pittig vermogen van 760 pk en een koppel van 878 Nm. Toch is hij niet helemaal immuun voor de moderne tijd, want aan dit klassieke blok is wel nog een elektromotor gekoppeld.
Elektrische duw in de rug
Daarmee kan je de stad doorkruisen zonder een zuchtje schadelijke uitstoot (elektrisch rijbereik van 20 kilometer). Bovendien helpt de elektrokracht om de totale output op te krikken tot 978 pk en 1.248 Nm… Dat geeft de Berlinetta behoorlijk unieke prestaties: 0 naar 100 km/u in 2,7 seconden en een topsnelheid van 335 km/u. Hij hoeft zich met andere woorden niet te schamen in vergelijking met de meer traditionele merken van Italië.