De stijl lijkt geïnspireerd op het prototype van de Alpine Vision, maar het resultaat is brutaler en groter (zelfs 4,72 meter). Het gaat hier niet over een seriemodel, maar wel over een concept om met alle aandacht te gaan lopen op het salon van Genève. Belangrijk om weten is dat het Franse merk toch al nadenkt over de commercialisatie. Helaas hebben wij onze twijfels, want financieel gezien lijkt dat niet echt een haalbare kaart.
Meer dan 300 kilometer in stilte
Maar deze wagen blijft sowieso interessant: met een elektrische motor van 402 pk en 516 Nm is de ‘E-Tense’ tegelijkertijd snel en stil. DS belooft trouwens een autonomie van 310 kilometer in de gemengde cyclus. De lithium-ionbatterij bevindt zich onder het chassis om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden.
Een waaier van samenwerkingen
Citroën heeft met verscheidene gerenommeerde Franse merken samengewerkt om dit project de gepaste finishing touch te geven. Zo is er beroep gedaan op bagagemaker Moynat voor de koffer, op horlogemaker BRM voor een horloge dat zowel dienst doet aan de pols als op de middenconsole van de auto en op specialist audiosystemen Focal voor de stereo.