Deze keer werkten de broers op basis van een XSR 700 om er hun Tracker-interpretatie van te geven. Ze hebben het zadel hoger geplaatst en vooraan meer plaats vrijgemaakt om de bestuurder meer bewegingsvrijheid te geven. Ze verhoogden ook de bodemvrijheid door de uitlaat te verplaatsen en het originele voorwiel te vervangen door een negentienduimsvelg met terreinband.

Om de motor zijn eigen karakter te geven, werden de koetswerkpanelen vervangen door met de hand gemaakte aluminiumpanelen van 2 mm dik. Er werd ook een met CNC gemaakte aluminiumstructuur voor de brandstoftank gemaakt en gepolijst. Het Renthal-stuur staat hoog genoeg voor de nieuwe rijpositie en het zadel werd 6 cm hoger geplaatst. Daarvoor werd een hulpstuk gebruikt dat op elk standaard XSR 700-kader kan worden gemonteerd. Het zadel uit suède voegt elegantie toe, maar bewaart zijn originele afsluitsysteem.

De klassieke vork werd voor een omgekeerde MT-09 Tracer-vork ingeruild. Een 5,5 duim grote halogeenlamp die als accessoire kan worden gekocht, werd gemonteerd op een speciaal gemaakte steun, en vult zo het op maat gemaakte voorste spatbord aan. Beide zijn vastgemaakt aan een stalen buis van 8 mm. Bunker Customs gebruikte voor de machine verschillende originele Yamaha-accessoires, waaronder de koppeling- en remhendel, de voetsteunen, en de standaard.

Een mooie motor, die doet denken aan de Husqvarna Vitpilen en Svartpilen op de recente herfstsalons.