Met dit “Aria” concept, op basis van de Panda, wil Fiat nog maar eens aantonen dat ze achter groenere auto’s staan. De techniek dat Fiat hier toepast is eenvoudig, downsizing en nog eens downsizing! Daar waar andere constructeurs een kleinere motor gaan gebruiken en er alles aan doen om dezelfde, of betere, prestaties voor te leggen, brengt Fiat alles in vermindering. En dat geldt ook voor het aantal cilinders, daar blijven er nog twee van over! Dat neemt dus zo goed als geen plaats in! Met een cilinderinhoud van 900 cm³ is hij toch wel goed voor 80 pk, dankzij het gebruik van een kleine turbo! Maar Fiat is nog verder gegaan dan dat. Om een zo laag mogelijk verbruik en uitstoot te waarborgen heeft Fiat deze auto uitgerust met een motor dat, naar keuze, kan rijden op gewone benzine of een mengeling van 70% aardgas en 30% waterstof. Gekoppeld aan een gerobotiseerde versnellingsbak en een Stop&Start systeem ligt de uitstoot van schadelijke stoffen niet hoger dan 69g/km. Een monofuel benzineversie van 105 pk is al gebouwd, een atmosferische versie van 65 pk is in volle ontwikkeling. Uiteraard zal deze nieuwe motor ook gebruikt worden voor de 500! Terug naar de goeie oude tijd dus! Al werd de kleine tweecilinder in die tijd met lucht gekoeld en zat hij achteraan...