De emissiekoorts heeft ook bij Fiat toegeslagen. De Italianen presenteren een extra zuinige en propere Punto Evo. Dankzij een uitstoot van maar 95 g CO2/km grijpt hij een mooie overheidskorting, terwijl onder de motorkap een meer dan behoorlijke 85 pk schuilt.

MultiJet

Onder de kap ligt een nieuwe versie van de bekende 1.3 MultiJet diesel. Het doel? Zuinigheidsrecords vestigen. Hoewel de kleine Italiaan de waarden van zijn Duitse rivalen niet haalt, zet hij mooie cijfers neer. De CO2-uitstoot bedraagt 95 g/km, het gemiddelde verbruik 3,6 l/100 km. Uiteraard voorziet Fiat een partikelfilter en een start-stopsysteem.

Premies

De Punto Evo heeft sowieso recht op een roetfilterpremie van 210 euro en de overheidskorting van vijftien procent op de aankoopprijs. Wat wil je nog meer?

Twee andere motoren

 

Bij de benzinemotoren wordt het gamma uitgebreid met de 1.4 MultiAir met 105 pk en een zwakkere 1.4 met 77 pk. Die laatste beschikt over een gerobotiseerde versnellingsbak.