Strakker
De facelift van de C-Max en Grand C-Max blijft niet beperkt tot een streepje mascara. De grootste uiterlijke aanpassing is het radiatorrooster, dat nu meer lijkt op de nieuwste producten van het merk en een beetje herinnert aan Aston Martin. Ford verzorgde de verlichting met led-dagrijlichten en bixenonlampen. In het interieur werd gereageerd op de kritiek van klanten en journalisten, die vaak ontevreden waren over het niveau van de afwerking.
Zonder handen
Om zich niet op afstand te laten rijden door de concurrentie heeft Ford de uitrusting van de C-Max en Grand C-Max gemoderniseerd. Zo zien we een elektrische kofferklep die je bedient met een voetbeweging, een adaptieve snelheidsregelaar en een automatisch parkeersysteem dat ook automatisch loodrecht kan inparkeren of je waarschuwt voor naderend verkeer bij het uitrijden.
We vermelden ook Active City Stop, dat de auto vanzelf afremt als het een voorwerp opmerkt en een botsing onvermijdelijk lijkt. Dat zat ook al op het oude model, maar werkt nu tot 50 km/u in plaats van 30 km/u. De monovolumes beschikken ook eindelijk over SYNC 2, een scherm van 8 duim te bedienen met stemherkenning. Zeg (beleefd) dat je honger hebt en het systeem zoekt naar restaurants.
Motoren
Onder de kap plaatst Ford nieuwe motoren, namelijk de 1.5 EcoBoost benzine met vermogens van 150 en 182 pk. Vind je deze vermogens overdreven, dan is er nog altijd de bekende 1.0 EcoBoost met 95 of 120 pk. Voor dieselrijders is er de 1.5 TDCI met 95 of 120 pk. Het kan nog sterker, dan moet je bij de 2.0 TDCI zijn. Tot slot is er een extra zuinige versie van de 1.5 diesel met 99 g CO2/km. Alle motoren werden trouwens wat zuiniger.