De C-Max was de laatste Ford die niet ontworpen was volgens de Kinetic Design-regels. Met het nieuwe model wordt daar nu een mouw aangepast en ziet de auto er heel wat dynamischer uit. Het design is gebaseerd op het Iosis-concept dat dit jaar in Genève voorgesteld werd. Het dak lijkt op dat van een coupé, maar volgens de constructeur heeft dat geen negatieve invloed op het comfort, de ruimte en de praktische bruikbaarheid.
EcoBoost
Ford zwijgt in alle talen over de motoren. Maar het lijdt geen twijfel dat de motoren uit de huidige versie hernomen worden. Toch komt er een nieuwe motor bij: de EcoBoost, een1.6-liter benzinemotor met directe injectie.
Meer uitrusting
Dankzij actieve parkeerhulp wordt de C-Max makkelijker manoeuvreerbaar. Een dodehoeksensor maakt de auto veiliger.
Nieuw platform
De auto wordt voorgesteld in de tweede helft van 2010 en wordt op een nieuw platform gebouwd. Dit platform wordt de basis voor toekomstige modellen uit het C-segment. Het eerste model wordt de nieuwe Focus die gepland is voor eind 2010.