De 1.0 driecilinder kennen we al met 100 en 125 pk en doet er nu nog een schepje bovenop. Het blok werd opgevoerd tot 140 pk. Erg veel heeft Ford nochtans niet veranderd: de turboregeling, de kleppentiming, de intercooler en de sturing van het gaspedaal. De enige nieuwe ‘hardware’ is de cilinderkoppakking, maar dat volstond voor 12 procent meer vermogen.
De eerste modellen met deze nieuwe motorvariant zijn de Fiesta Red en Black Editions, twee speciale series van de stadswagen. De eerste is gespoten in Race Red met een dak en afwerkingsdetails in glanzend zwart, de tweede kleurt aan de buitenkant Panther Black met een dak en afwerkingsdetails in glanzend rood.
Ze kregen ook een handgeschakelde vijfversnellingsbak met andere verhoudingen, een stijvere ophanging en een zwaardere elektronische stuurbekrachtiging voor meer feedback. Met hun motortje van 140 pk sprinten ze in 9 seconden van 0 tot 100 km/u en halen ze een topsnelheid van 201 km/u, bij een verbruik van 4,5 l/100 km en een CO2-uitstoot van 104 g/km.
De lancering staat later dit jaar op het programma.