Eén ding is zeker, zowat iedereen heeft zijn eigen smaak … Een standaard 911 wordt gewaardeerd voor zijn geraffineerde lijnen en welvingen. Van een 911 Turbo geniet je het best als bestuurder, mede dankzij de twee overweldigende turbo’s. Wie aan de look van een 911 sleutelt, verliest het pure karakter, maar wint veel aan viriliteit. “Veel” blijkt voor Gemballa “niet genoeg” te zijn als we hun laatste creatie bekijken, de Avalanche GTR 800 Evo R. Een ontwerp dat zonder moeite in een Mad Max film zou passen. Discretie komt hier dus niet aan te pas, en over veel elegantie kunnen we het ook niet hebben …
Zoals verwacht kreeg niet alleen de buitenkant een beurt, de echte “pièce de résistance” zit onder de motorkap. Onder de motorkap zit de traditionele flat six, maar dan wel omgeboord tot 3.8 liter. Het vermogen wordt opgedreven van 480 naar … 850 pk ! Het koppel komt uit op een indrukwekkende 935 Nm ! Dat zijn specificaties van een vrachtwagen als U het ons vraagt. Zou dat genoeg zijn om de strijd aan te gaan met de Bugatti Veyron’s en Pagani Zonda’s van deze wereld?