Op een ietwat slabbakkende Belgische markt (-8,3%), heeft Ducati in het eerste semester van 2009 452 machines verkocht. Dat zijn er drie meer dan in 2008. Het marktaandeel van Ducati steeg daardoor met 9,7% (van 2,5% naar 2,7%). Ook in Nederland floreren de zaken. Het marktaandeel gaat met 13,8% vooruit. Globaal krimpt de markt met 14,8%, wat Ducati een marktaandeel van 4,1% oplevert.

De vernieuwing van het gamma is hier zeker niet vreemd aan. De Monster, 696, 1100 en de recente Streetfighter werden goed onthaald. Europese merken hebben doorgaans een sterk imago en als de Japanse modellen financieel minder aantrekkelijk worden, laten vele klanten zich door waardevolle en exclusieve modellen verleiden. Wie kan er dan nog weerstaan aan dat prachtige geluid van de V-twin en die Italiaanse flair …

De kwaliteit en betrouwbaarheid van Ducati is er sterk op vooruit gegaan. Bovendien gebruiken ze de beste onderdelen van de markt (Brembo, Öhlins, Marchesini,…). Uiteraard hebben ook de uitstekende resultaten in competitieverband, tot het huidige succes van het Italiaans merk bijgedragen.