De CR-V krijgt een 4 centimeter langere wielbasis en een 3,5 centimeter langer koetswerk. Dat moet meer interieurruimte opleveren. Honda spreekt over 0,5 centimeter aan extra beenruimte vooraan en 1,6 centimeter extra beenruimte achteraan.
Twee passagiers extra
De benzineversies hebben voortaan recht op zeven zitplaatsen. Daardoor wordt de gewone achterbank verschuifbaar, om de toegang tot de achterste zitplaatsen makkelijker te maken. Met de tweede en derde zitrijen neergeklapt krijg je een kofferdiepte van 1,83 meter.
Opbergvakken
Nog in het interieur krijgen de speakers in de deurpanelen een andere plaats om de opbergvakken groter te maken. Het centrale opbergvak op de middentunnel biedt nu ook plaats voor een handtas.
Diesel
De grootste nieuwigheid zit onder de motorkap: Honda zwaait zijn dieselmotor uit en vervangt hem door een hybride, bestaande uit een 2.0 benzine en twee elektromotoren. De nieuwe 1.5 VTEC Turbo uit de nieuwe Civic kan worden gekoppeld aan een continu variabele transmissie en vierwielaandrijving.
De benzineversie van de nieuwe Honda CR-V staat deze herfst bij de dealers. Voor de hybride is het nog wachten tot begin volgend jaar.