Bij zijn lancering in 2016 was Hyundai’s eerste elektrische auto uitgerust met een batterij van 28 kWh. Dat was relatief goed voor die tijd… Maar voelt vandaag al wat voorbijgestreefd aan. De facelift voor de Ioniq-familie die Hyundai eerder dit jaar aankondigde, wordt nu echter concreet. De belangrijkste aanpassing is dat de elektrische versie een nieuwe batterij van 38,3 kWh krijgt.
294 kilometer
Omdat deze nieuwe batterij 36 procent meer stroom kan opslaan, kan de nieuwe Ioniq een rijbereik van 294 kilometer naar voren schuiven volgens de behoorlijk realistische WLTP-cyclus. Tegelijk is ook het vermogen van de elektromotor wat gestegen naar 136 pk (tegenover 120 pk voordien) en 295 Nm aan koppel.
Krachtiger lader
Samen met de nieuwe batterij is ook de interne lader krachtiger geworden. De oude van 6,6 kW ruimt baan voor een nieuwe van 7,2 kW. Snelladen kan nog steeds aan laadpalen van 100 kW zodat de auto 80 procent van zijn rijbereik kan recupereren in 54 minuten.
Blue Link
Tot slot krijgt de vernieuwde Ioniq een gemoderniseerd infotainmentsysteem dat compatibel is met Hyundai’s Blue Link-technologie. Die biedt meer mogelijkheden voor bestuurders die hun auto van op afstand willen kunnen instellen via hun smartphone.