Gesterkt door het grote succes van de ix20 heeft de top van Hyundai besloten om hun kleine monovolume uit te rusten met een nieuwe motor. De ix20 wordt gespierder, de diesel levert 115 pk.
1.6 CRDi
Deze motor is geen onbekende: het gaat om een 1.6 turbo met 115 pk en een constant koppel van 260 Nm tussen 1.900 en 2.750 tr/min. De krachtbron wordt gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak en een start-stopsysteem. Zijn werk wordt verlicht door banden met een lage rolweerstand. Als sterkste diesel van het gamma moeten uiteraard ook prestaties geleverd worden: 0 tot 100 km/u duurt 11,5 seconden.
Ook de zuinigheid schenkt voldoening met een gemiddelde van 4,4 l/100 km. Dat vertaalt zich in een CO2-uitstoot van 117 g/km. Een goed resultaat, maar net twee gram te veel om aanspraak te maken op de overheidspremie van 3 procent van de aankoopprijs.
De prijzen beginnen net onder de grens van 20.000 euro voor de Lounge-afwerking.