De kans is groot dat je nog nooit van de Roding Roadster gehoord hebt. Nochtans is het geen fantasie van één of andere ontwerper, maar een open sportwagen die in Duitsland wordt klaargestoomd voor productie.

Rijplezier en topprestaties, dat is wat Roding belooft. Op papier lijkt deze roadster uit het juiste hout gesneden om sportievelingen te bekoren: een licht chassis, een melodieuze zescilinder in het midden en achterwielaandrijving. De basisstructuur is gemaakt van plastic verstevigd met koolstofvezel, het koetswerk van panelen uit glasvezel. De assemblage gebeurt bijna helemaal met de hand. 

Zescilinder met faam

Over de motor doet Roding nog een beetje mysterieus. Het gaat om een aangekochte zescilinder "van een gereputeerd" merk. Dankzij een turbolader levert de krachtbron meer dan 300 pk vermogen en een koppel van meer dan 400 Nm. Elke pk sleept amper drie kilogram mee, over de prestaties hoef je je dus geen zorgen te maken. Het standaard sperdifferentieel verzekert de grip.

Te koop

Twee jaar geleden stelde Roding al een prototype voor in Frankfurt, maar het design werd nog grondig bijgeschaafd. Deze scoopfoto's geven je alvast een eerste indruk. Benieuwd naar meer? Tegen de lente van 2012 is de Roding Roadster helemaal klaar.