Hyundai investeert fors in elektrische voertuigen en belooft dat het tegen 2030 niet minder dan 3 nieuwe batterij-elektrische berlines, 6 crossovers, 1 licht bedrijfsvoertuig en 1 'nieuw type' op de markt zal hebben, zonder te specificeren welk. De Koreaanse autobouwer heeft ook al een waterstofauto in zijn gamma: de Nexo, waarvan het Europese Parlement er 10 exemplaren gaat leasen.
Ioniq 6
Zijn futuristische stijl zal heel wat aandacht trekken in het Paleis 6. Deze lange berline (4,85 meter) heeft de vorm van een waterdruppel, en zijn aerodynamica is ontworpen om zijn rijbereik te vergroten: tot 614 km met de grote batterij (77,4 kWh) in de versie met achterwielaandrijving. Een kleinere h batterij, met een capaciteit van 53 kW, zal ook aangeboden worden (429 km rijbereik), net als een 325 pk sterke versie met twee elektromotoren voor vierwielaandrijving. De batterij maakt gebruik van 800V technologie en kan daarom zeer snel opgeladen met gelijkstroom (DC).
Ioniq 5
Bij de Ioniq 5 draait het meer om de neo-retro stijl. Het in 2021 gelanceerde model, kreeg onlangs enkele updates, waaronder batterijpreconditionering om de DC-laadtijd te verkorten. Er is een keuze uit twee batterijen: het instapmodel biedt 58 kWh en de capaciteit van de grotere batterij is opgewaardeerd van 73 naar 77,4 kWh, wat zorgt voor 25 km extra rijbereik voor een totaal van meer dan 500 km. Een sportieve Ioniq N wordt verwacht in 2023.