2012 gaat met een groei van 27% inschrijvingen tegenover verleden jaar stevig uit de startblokken. BMW neemt de leiding met 173 inschrijvingen tegenover 109 vorig jaar. Piaggio, tweede in de lijst, gaat met 10% vooruit, Honda is met een groei van 9% derde, net voor Yamaha (ook al moeten zij 34% inleveren!). Daarop volgen Kawasaki (+32%), Sym (+6%), Kymco (+3%), Harley-Davidson (+86%!), KTM (+142%!) en Suzuki dat eindelijk opnieuw wat groei kent met een stijging van 17%.
Christophe Weerts, communicatie verantwoordelijke bij BMW, relativeert die cijfers, de inschrijvingen stemmen niet overeen met de verkoopcijfers, maar is blij met de groeiende markt van de 500 cc's en zwaardere modellen. Mark Op de Beeck, Yamaha, laat weten dat er enkele modellen in "back order" zijn die momenteel niet geleverd kunnen worden, waaronder de nieuwe Tmax of 50th Anniversary modellen.
De impact van het recente salon is nog niet duidelijk, maar alle constructeurs blijken tevreden te zijn over de resultaten. Om over een trend te spreken zullen we echter nog een aantal maanden moeten wachten, maar de markt van de scooters en de 125 cc's zal hoogstwaarschijnlijk punten blijven scoren. Misschien kan een kleine 125 cc de plaats innemen van de bedrijfswagen en zijn omstreden voordelen van alle aard ... waarom niet?