De verkoop blijkt eindelijk opnieuw het hoofd boven water te krijgen. Ten opzichte van juli 2011 steeg de verkoop verleden maand met 2,5 %, maar de cumul van de eerste zeven maanden moet nog altijd 10% inboeten ten opzichte van verleden jaar. Piaggio moet 15% inleveren, maar blijft op nummer 1 staan, voor Honda (-8%) en Yamaha (+15%). BMW neemt de vierde plaats over van Sym, voor Neco (+26%). Daarop volgen Sym (-8%), KTM (+94%!), Harley (+5%), Kawasaki en Kymco
Op jaarbasis lopen de verkopen dus duidelijk achter, maar de top 10 blijft min of meer gelijk. Enkel Suzuki verliest plaatsen aan KTM en Neco en verdwijnt uit de top 10. In de top 10 gaan enkel Honda (+4%), BMW (+1%), KTM (+35%) en Neco (+4%) vooruit. Alle andere merken verliezen terrein: Piaggio (-25%), voor Honda, Yamaha (-27%), en BMW. Daarop volgen Sym (-10%), Harley (-5%), Kawasaki (-6%) en Kymco (-24%).
Piaggio neemt 14% marktaandeel voor zijn rekening met 2.544 verkochte exemplaren in 2012, Honda 13%, BMW 9%. Sinds januari van dit jaar werden al 970 Harley-Davidson modellen ingeschreven, 945 voor Kawasaki, 607 voor Triumph, 459 voor Ducati, 137 Aprilia's, 70 Moto Guzzi, 58 MV Agusta, en 42 Royal Enfield… In vergelijking met de inschrijving van wagens zijn er dat 32.821 voor Volkswagen, 20.648 Audi's, 20.039 BMW's, 13.968 voor Mercedes, 9.551 bij Hyundai, 2.656 Land Rover's, 1.183 Porsche's, 620 Jaguars, 66 Ferrari's …!