In de Verenigde Staten houdt men van Jaguars, maar ook van vierwielaandrijving. Meer was dan ook niet nodig om Jaguar aan te zetten een 4x4-systeem te ontwikkelen voor de XF en de XJ. Goed nieuws: het karakter van een achterwielaandrijver blijft bewaard.

Met hersenen

Om een optimale grip in alle omstandigheden te verzekeren, waakt de integrale transmissie voortdurend over het gripniveau en de bevelen van de bestuurder. Het systeem anticipeert op een slip en zorgt ervoor dat het niet zover komt.

Achterwielaandrijving

In normale gripomstandigheden stuurt de vierwielaandrijving de meeste kracht naar de achterwielen. De geest van Jaguar blijft dus bewaard.
De herverdeling van het koppel laat toe om slippende wielen te voorkomen, wat de bestuurder meer vertrouwen geeft en de stabiliteit van de auto verbetert bij weinig grip. Het koppel wordt verdeeld in verhouding tot 50:50 (voor/achter).

Alleen V6

De enige motor die beschikbaar is met deze vierwielaandrijving is de nieuwe V6 benzine met compressor en 340 pk. De automaat met acht versnellingen en het start-stopsysteem zijn standaard.