In 2016 begon Kia met zijn Niro aan een hybrideoffensief. Enkele maanden na de ‘gewone’ hybride verscheen de plug-inversie. Eind vorig jaar kregen we dan eindelijk de volledig elektrische e-Niro te zien. Om het design van die drie gelijk te trekken, geeft Kia zijn hybrides nu een update.
Led
De voorkant krijgt een nieuw radiatorrooster en nieuwe koplampen. De visgraatvormige dagrijlichten in de bumper krijgen de lichtsignatuur van de nieuwe e-Niro. Ook achteraan wordt het design van de achterlichten op de hybrides hertekend.
UVO Connect
De materialen aan boord worden opgewaardeerd, zegt Kia, en er verschijnt een 10,25 duim groot scherm op de hoogste uitvoeringen. Het nieuwe infotainmentsysteem geeft toegang tot Kia’s UVO Connect. Dat heeft een eigen simkaart die verkeers-, weer- en andere gegevens zoals brandstofprijzen en laadpunten up-to-date houdt.
Geen verbetering
Er verschijnen ook enkele nieuwe snufjes in de hybride Niro’s, zoals filehulp. Technisch hoeven we geen evolutie te verwachten. De Niro doet dus nog steeds een beroep op een 1.6 GDi in combinatie met een batterij die in de klassieke hybride 1,56 kWh sterk is, en in de plug-inhybride 8,9 kWh. Het rijbereik in volledig elektrische modus bedraagt volgens de gecorreleerde NEDC-cyclus 58 kilometer.