De 4,83 meter lange Stinger gaat de directe confrontatie aan met de nieuwe VW Arteon. Het grote verschil is dat de Koreaan de achterwielen aandrijft. Kia biedt als optie ook nog vierwielaandrijving. De scherpe Koreaan beschikt weliswaar niet over een royale koffer, met 406 liter.

Motoren

In tegenstelling tot het model voor de Amerikaanse markt heeft de Europese Stinger recht op een diesel. De 2,2 liter grote viercilinder produceert 200 pk en 440 Nm. Er staan ook twee turbobenzines op het programma: een tweeliter viercilinder van 255 pk en 353 Nm, en een 3,3 liter grote V6 met 370 pk en 510 Nm. Die motor duwt de Stinger in 5,1 seconden naar 100 km/u en naar een topsnelheid van 270 km/u. Alle motoren zijn gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De achterwielaandrijver levert geen half werk, met een gestuurde ophanging en een optioneel sperdifferentieel.

Rijhulp

Kia vergeet ook de rijhulp niet, met een noodremsysteem met voetgangerherkenning, actieve snelheidsregelaar, rijstrookassistantie, waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto, en een vermoeidheidswaarschuwing.