Aan het einde van een ernstig interview met Porsche-designer Michael Mauer begonnen hij en de journalist (van het Britse Car Magazine) te filosoferen over ‘de beste Porsche uit het verleden’. Een van de modellen die ter sprake kwam, was de 550 Spyder uit de jaren 1950, omdat die zo lichtgewicht en minimalistisch is. Mauer verliet het interview met de mysterieuze opmerking dat vederlichte auto’s ook in de toekomst nog belangrijk zullen zijn voor het merk. Maar aangezien de volgende 718 een elektrisch model wordt – met zware batterijen – is die geen optie meer voor zo’n project. De 911 is ondertussen een behoorlijk grote sportwagen geworden, en voor de Macan, Cayenne, Panamera en Taycan moeten we zelfs niet meer hopen om onder de 2 ton te geraken. Wat wel een optie is, is dat het huidige platform van de 718 blijft voortleven wanneer zijn elektrische opvolger er is. Met een afgeslankte structuur en koetswerk in combinatie met een doorontwikkelde versie van de turboviercilinder van dat model zijn er wel nog opties.
Ontdek meer inzichten
Porsche