Nog maar pas stelde Lamborghini een nieuwe semi-extreme versie voor van zijn Huracan, of de Italianen hebben weer nieuws te melden over het model. Zopas rolde immers de 20.000ste Huracan van de productielijn. Het betreft een STO-model uitgevoerd in Grigio Acheso Matt, bestemd voor een gelukkige klant in Monaco. 

Binnenkort niet meer de meest verkochte

Lamborghini deed er 8 jaar over om 20.000 stuks van de Huracan aan de man te brengen, waarbij 71% van de Huracan-kopers koos voor de coupéversie. Die kon zelfs de zege krijgen van niemand minder dan Paus Franciscus. Daarmee is het model met de V10, waarvan in het totaal 12 wegversies en 3 uitvoeringen voor op het circuit afgeleid werden, al een tijdje de meest verkochte Lamborghini ooit, sinds hij beter deed dan de zowat 14.000 stuks van zijn voorganger, de Gallardo.  


Het is echter zeer waarschijnlijk dat de Huracan niet lang meer zal kunnen genieten van die titel, want de verkoop van de Urus, de eerste echte SUV van Lamborghini (de knotsgekke LM002 niet meegerekend), loopt als een trein. Met jaarlijks zo’n 5.000 exemplaren weet Lamborghini jaarlijks ongeveer dubbel zoveel klanten te vinden voor de Urus als voor de Huracan. En aangezien de teller voor de SUV in juni vorig jaar al op 15.000 stond, stoot hij zijn sportieve broertje waarschijnlijk tegen de zomer van de troon.