De vervanger van de Gallardo past eigenlijk niet bij de opschepperij van de Lamborghini’s uit het verleden. Deze keer is het design strak, zonder buitensporige extensies. Geheel in de traditie van het huis is de Huracán de naam van een onoverwinnelijke stier die leefde in Alicante aan het einde van de 19de eeuw. Zo ken je meteen de achtergrond van deze nieuwe Lambo.

5.2 V10

Onder de motorkap achteraan vind je de traditionele 5.2 V10. Hij combineert directe en indirecte injectie en levert 610 pk bij 8.250 tr/min met een koppel van 560 Nm bij 6.500 tr/min. Zoals verwacht, werkt hij samen met een nieuwe automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Het vermogen wordt, in tegenstelling tot de concurrenten van Ferrari en McLaren, verdeeld over de vier wielen zodat de Huracán gemakkelijker te besturen valt. Althans, dat veronderstellen we.

Hybride onderstel

Het onderstel is een opmerkelijke mix van koolstofvezel en aluminium. De verzekert productiekosten die binnen de perken blijven, een foutloze stijfheid en een verbluffende lichtheid: de Huracán weegt amper 1,4 ton. De remmen doen standaard een beroep op koolstof-keramisch technologie.

Drie rijmodi

Net als de huidige Ferrari’s, heeft deze Lamborghini meerdere rijmodi die je selecteert met een schakelaar aan het stuurwiel: Strada, Sport en Corsa. Die modi beïnvloeden de combinatie motor/versnellingsbak, de koppelverdeling, het geluid, de instellingen van de elektronische hulpmiddelen enzovoort.