Verwacht nog geen pk’s, acceleratiecijfers of rijbereik, want op dat vlak doen ze er bij Lamborghini voorlopig nog het zwijgen toe. Wel vertellen ze dat deze conceptcar geen klassieke elektromotor met batterijpack heeft.
Vier motoren
De Terzo Millennio krijgt namelijk één elektromotor per wiel, en de Lamborghini bepaalt zelf hoeveel vermogen en koppel er naar elk wiel gaat. Ook geen klassiek zwaar batterijpack om de elektromotoren te voeden: naast klassieke kinetische energierecuperatie (bijvoorbeeld bij het remmen) bewaart de Terzo Millennio de nodige energie voor de elektromotoren op een revolutionaire manier in zijn structurele componenten. Dat bespaart meteen het nodige gewicht.
Zelfhelend
De rest van het koetswerk bestaat uit koolstofvezel, dat voorzien is van sensoren die het koetswerk in de gaten houden. Krasjes en deukjes kan de Lamborghini dankzij microscopische chemische processen zelf herstellen.
Virtuele cockpit
Ook over het interieur houden de Italianen de lippen stijf op elkaar. Wel willen ze al kwijt dat de Terzo Millennio een virtuele cockpit bezit, waarmee je virtueel de lijnen op een circuit kunt volgen en het kunt opnemen tegen een “ghost car”. Gran Turismo, maar dan in het echt.