24 uren van Francorchamps voor slechts € 10
De "Royal Automobile Club of Belgium" en Opel hebben de handen in elkaar geslagen om jongeren bewust te maken van de noodzaak voor meer verkeersveiligheid. Hiertoe lanceren zij een spectaculaire actie tijdens de komende "Proximus 24 Hours of Spa": alle jongeren tussen 15 en 18 jaar, met of zonder rijbewijs, krijgen van de RACB en Opel een rijcursus voor beginners en toegang tot de 24 uren van Francorchamps voor slechts € 10.
Opel probeert via originele initiatieven jongeren ertoe aan te zetten een verantwoord rijgedrag aan de dag te leggen, naar het voorbeeld van de twee jonge New Procar piloten Maes en Verbist (18 en 19 jaar), die zich opwerpen als ambassadeurs voor veilig verkeer onder het motto: "Racen doe ik op circuit, niet op de weg".
Dit vond weerklank bij de top van de RACB, die besliste om in samenwerking met Opel de actie "RACB Safety Academy with Opel" te lanceren tijdens de komende 24 uren van Francorchamps op 3 en 4 augustus.
Het principe is eenvoudig. Voor slechts € 10 krijgen jongeren van 15 tot 18 jaar volgend pakket aangeboden:
toegang tot de 24 uren van Francorchamps,
een pendeldienst tussen het station van Verviers en de omloop om de traditionele opstoppingen in de buurt van het circuit te vermijden en de jongeren zonder rijbewijs de kans te geven om met het openbaar vervoer naar Francorchamps te komen,
een theoretische cursus rijbeheersing,
een demonstratie als passagier in een Opel voor deelnemers zonder rijbewijs,
een sessie rijvaardigheid aan het stuur van een scooter,
een sessie rijvaardigheid aan het stuur van een Opel voor jongeren in het bezit van een (voorlopig) rijbewijs. Deze sessie is toegespitst op slipcontrole, remmen mét en zonder ABS en het begrip "gezichtsveld".
De "RACB Safety Academy with Opel" wordt gepromoot via een campagne die specifiek mikt op het doelpubliek (affiches in cafés en stations, SMS-campagne).
Opel zal tijdens de "Proximus 24 Hours of Spa" tevens de sleutels van drie Opels Speedster overhandigen aan de winnaars van een andere wedstrijd die georganiseerd werd in samenwerking met Coca-Cola en die op dezelfde doelgroep toegespitst was.
Ontdek meer inzichten
Opel