De Lancia Phedra werd ontwikkeld in samenwerking met de PSA groep, en maakt dus gebruik van onderdelen van de Peugeot 807, Citroën C8 en Fiat Ulysse. Om zich duidelijk te onderscheiden heeft Lancia hem ook op een facelict getrakteerd om de eerder bescheiden verkoop van het model een duwtje in de rug te geven. Hoe ver zijn ze dan met die facelift gegaan? Wel, U zal een arendsoog nodig hebben om de verschillen te kunnen zien. Hier en daar een beetje chroom, enkele nieuwe koetswerkkleuren en nieuwe lichtmetalen velgen maken het verschil.

 

Binnenin is het hetzelfde verhaal. De gebruikte materialen zijn nieuw en er zijn vijf nieuwe kleurtjes voor de zetels, dashboard en deurbekleding. De ware evolutie zit onder de motorkap, waar een nieuwe dieselmotor onder zit! Het gaat om een 2.2 liter met zo’n 170 pk, 163 voor ons landje. Met een topsnelheid van 200 km/u haalt hij de 0 tot 100 km/u in 10 seconden. Begin van dit jaar zou dit nieuw model bij de dealer moeten staan.