Net als bij de merken met de leeuw en de bliksemschicht ondergaat de Lancia Ypsilon geen esthetische evolutie in 2025. Het is onder de motorkap (en de vloer) dat er wat gebeurt.

Advertentie
Advertentie

Net als zijn Duitse en Franse tweelingbroers krijgt de elektrische variant van de Italiaan een geoptimaliseerde batterij en een efficiëntere aandrijflijn. De eerste meet nog steeds 54 kWh en de tweede ontwikkelt nog altijd 115 kW (156 pk), maar de verbeteringen die Lancia heeft aangebracht bij zijn elektrische Ypsilon maken het mogelijk om het officiële WLTP-verbruik te verlagen tot 14,3 kWh/100 km! Het bereik van de elektrische Lancia Ypsilon wordt daardoor nu verhoogd tot 420 km. Dat is theoretisch 22 km meer dan tot nu toe, wat neerkomt op een verbetering van 6%.

Lancia Ypsilon op kronkelende landelijke weg omringd door weelderig groen.
Advertentie
Advertentie

10 pk meer voor de Lancia Ypsilon Hybrid, maar alleen op papier...

Wat de verbrandingsmotor betreft, wint de Lancia Ypsilon Hybrid weliswaar 7 kW (10 pk) op papier, maar in werkelijkheid verandert het vermogen niet. Met het oog op de Euro 7-regelgeving, die naar verwachting pas in november 2027 van kracht wordt, geeft Lancia daarmee nu simpelweg het totale gecombineerde vermogen aan dat wordt geleverd door de combinatie van de verbrandings- en elektromotor in het 48-voltsysteem. Voorheen communiceerde het merk alleen het vermogen van de verbrandingsmotor. Daarom zal het vermogen van de Ypsilon Hybrid binnenkort op de Lancia-website worden verhoogd van 74 kW (100 pk) naar 81 kW (110 pk). De constructeur verduidelijkt trouwens dat "er geen wijzigingen zijn aangebracht aan het technische systeem, de prestaties of het verbruik. Alles onder de motorkap is identiek".

Gele Lancia rijdt op kronkelige plattelandsweg met groene heuvels.

Een groter rijbereik voor de Lancia Ypsilon, maar dezelfde prijzen!

Het goede nieuws is dat ondanks het toegenomen bereik en de discutabele vermogenswinst, de prijzen van de Lancia Ypsilon voor 2025 geen cent zijn veranderd! In België begint de Italiaanse stadsauto met verbrandingsmotor nog steeds vanaf 22.899,99 euro. De ongewijzigde startprijs van de 100% elektrische Lancia Ypsilon blijft 32.609,99 euro.

Advertentie
Advertentie