Bij de naam F Sport moet je niet meteen dromen van een sportieve vierwieler met de cavalerie van een supercar. Het sportieve slaat hier alleen op de oorlogstooi aan de buitenkant, nauwelijks op wat er vanbinnen schuilt.

Bumpers

Als ontwerpers een auto willen verjongen of sportiever willen maken, nemen ze meestal eerst de bumpers onder handen. Een eenvoudige en doeltreffende methode, die hier opnieuw zijn kracht bewijst. Op de hybrideversie heeft de achterbumper recht op een diffuser geschilderd in grijze metaalkleur met enkele chroomaccenten.

Om het plaatje compleet te maken, zijn ook de achterbumper en de 19-duimsvelgen, met een verschillende maat vooraan en achteraan, specifiek. Met deze Lexus valt niet te lachen, dat mag duidelijk zijn.

Het interieur is zoals altijd bij Lexus rijkelijk. Overal duiken aluminium accenten en F Sport-logo's op en het stuurwiel en de versnellingspook zijn bekleed met leder.

Ophanging

Daar houden de veranderingen niet op, Lexus gaat nog een stap verder. De ophanging werd herzien voor een dynamischer weggedrag. Maar, beste lezer, de ophanging blijft adaptief. In de praktijk zouden rolneigingen verminderd zijn, is de besturing directer en verbeterde de wendbaarheid.

Net als de andere GS'en biedt dit model de bestuurder keuze uit vier rijmodi: Eco, Normal, Sport S en Sport S+.

Vierwielsturing

Zoals enkele Renaults, Infiniti's en BMW's geniet de GS van vierwielsturing. De achterwielen draaien in de tegengestelde richting van de voorwielen als de snelheid onder 80 km/u blijft. Daarboven is het omgekeerd. De maximale draaihoek van de achterwielen bedraagt twee graden.