Zoals altijd herkenbaar aan de scherpe lijnen, biedt deze coupé zich aan als een GT met 4 plaatsen. De ‘h’ in de naam betekent wel dat onder de motorkap een motor zit die 2 cilinders heeft moeten afgeven. In tegenstelling tot de 5 liter V8-motor in de LC 500, bezit de LC 500 h een 3,5 liter V6-motor.
Sportief karakter
Deze hybride koppelt een elektrische motor aan een V6-benzinemotor en heeft een gloednieuwe viertrapsautomaat met manuele schakelmodus die de kracht naar de achterwielen doet vloeien. Belangrijk: deze wagen blijkt bijzonder sportief, omdat het motortoerental afgestemd wordt op de eisen van het gaspedaal. Dit was zeker niet altijd het geval voor hybride voertuigen van de groep Toyota-Lexus!
Manuele modus
Het systeem van deze hydridewagen heeft ook een ‘M’-modus, een primeur voor een Lexus Full Hybrid-model. Lexus combineert een benzinemotor met een elektrische motor, goed voor 354 pk waardoor deze coupé in minder dan 5 seconden kan versnellen van 0 naar 100 kilometer per uur.