Voor het autosalon van Moskou gaat Lexus zijn limousine, de LS, uitrusten met integrale transmissie. Ze gaan gebruik maken van een transmissie met centraal differentieel dat te vergelijken is met die van de LS600h. Dit systeem staat in voor de verdeling van het koppel naar beide assen, met respectievelijk 40% voor de achteras en 60% voor de vooras. Deze berline wordt een duchtige concurrent van de Audi A8 Quattro en Mercedes S Classe 4 Matic !

Veiligheid voorop

De LS is een goed uitgebalanceerde berline, toch had hij het met zijn achterwielaandrijving soms moeilijk op een glad wegdek. Dit is waar de integrale transmissie zal toelaten om in alle omstandigheden veilig de baan op te kunnen. De Lexus LS460 is trouwens niet echt gemaakt om de slipkunsten op besneeuwde wegen tentoon te stellen.

Doodstil

Lexus is het voorbeeld van Japanse know-how, binnenin deze limousine is het gewoonweg muisstil. Zijn V8 van 4.6 liter en 381 pk opereert in alle stilte, maar is wel in staat om de zware Lexus gewillig voort te stuwen. Zowat een jaar geleden had de LS460 ons al verrast met een verbluffend comfort. Hij is de perfectie nabij, maar hij ontbreekt wel een beetje aan charme …