Voor de «vintage» trend is er duidelijk nog toekomst. Toen enkele jaren geleden Piaggio besliste om de Vespa PX voorgoed op te bergen hadden ze helemaal niet op het enorme succes van de Indiase LML star gerekend.
Meer was voor Piaggio niet nodig om de PX opnieuw op de catalogus te zetten. Maar in India hebben ze niet stilgezeten en hebben ze ondertussen al een viertakt model op de markt gebracht. LML had al een pak fans kunnen overtuigen, maar om er nog meer te overtuigen komen ze nu met een automatische versie op de proppen.
Een van de uitdagingen hierbij was om zoveel mogelijk de typische look van de LML star te bewaren. Hiervoor hebben ze het chassis aangepast en voor een combinatie van het welbekende stalen kader en een buizenstructuur gekozen.
De motor hebben centraal en verticaal geplaatst, wat een grote impact heeft op de wegligging van de scooter tegenover de achteraan en lateraal geplaatste motor. De viertakt motor met enkelvoudige nokkenas en twee kleppen werd ontworpen door LML, de transmissie komt van het Italiaanse Adler. Dit model weegt 112 kg, dat zijn er 10 minder dan een LML Star 4T! We kijken in elk geval ongeduldig uit naar een testrit.