Tegen 2028 wil de Britse sportwagenbouwer Lotus een gamma hebben dat enkel nog bestaat uit volledig elektrische modellen. Net als Tesla is het merk van plan om een premium laaddienst te bieden voor zijn klanten die de prestaties van de Lotus Eletre en Emeya evenaart. Daarom werkt het merk aan de ontwikkeling van laadstations met krachtige laders die een vermogen tot 450 kW kunnen leveren. Met een dergelijk laadvermogen kan de grote batterij van de Eletre in slechts 20 minuten van 10 tot 80% worden opgeladen.
Om zijn klanten zo goed mogelijk te bedienen, heeft Lotus voor een nieuwe aanpak gekozen: een samenwerking met dealers, wagenparkbeheerders en bedrijven die al kunnen rekenen op een basisinfrastructuur, in plaats van zich alleen te richten op snelwegen en grote banen. Een strategie die dus eerder gericht is op de B2B-markt dan op consumenten, en die het merk moet helpen zich te vestigen op nieuwe markten, waaronder China.
Lotus sluit daarbij aan in het rijtje van supercharger-leveranciers, een markt die vandaag wordt gedomineerd door Tesla en ABB. Maar we weten dat de Duitse constructeurs ook niet stilzitten, met onder meer Porsche en Mercedes die werken aan de ontwikkeling van een net zo kwalitatief aanbod.