20210219101443329172hondahr-vehev2021.jpg

Het segment van de B-SUV’s is het snelst groeiende deel van de markt en dus is het belangrijk voor constructeurs om daar een modern product aan te bieden. De Honda HR-V is nog niet overdreven oud (hij kwam in 2015 op de markt), maar heeft nu toch al recht op een opvolger.

20210219101444329171hondahr-vehev2021.jpg

Die behoudt dezelfde troeven als zijn voorganger: een verrassend ruim interieur in een compact koetswerk dankzij slimme packaging. Zo zit de benzinetank weer onder de voorste passagiersstoel zodat de ruimte onder de weggeklapte achterbank en in de koffer toeneemt. 20210219101443329174hondahr-vehev2021.jpg

Over die achterbank gesproken: dat is nog steeds de zogenaamde Magic Seat van Honda. De rugleuning kan op conventionele wijze naar voren klappen, maar je kan er ook voor kiezen om de zitting omhoog te klappen tegen de rugleuning aan zodat je bijvoorbeeld een fiets kan vervoeren.

e:HEV

20210219101443329170hondahr-vehev2021.jpg

In het interieur staat uiteraard een centraal aanraakscherm voor de bediening van allerlei functies, maar de klimaatregeling en de audio behouden fysieke knoppen. Met zijn wat schuine achterkant doet de nieuwe HR-V wat denken aan de elektrische Mazda MX-30, maar in tegenstelling tot die laatste behoudt de Honda een verbrandingsmotor, zij het met een sterke hybridisering.

20210219101444329178hondahr-vehev2021.jpg
20210219101444329176hondahr-vehev2021.jpg

Hoe de aandrijflijn technisch in elkaar zit, vernemen we pas later, want voorlopig willen de Japanners daar nog niet veel over loslaten. Lang zal het niet meer duren voor we meer weten, want de nieuwe HR-V komt nog dit jaar op de markt.

20210219101444329177hondahr-vehev2021.jpg