Mahle richt zich tot heel kleine constructeurs die niet de middelen hebben om zelf een plug-in hybride aandrijflijn te ontwikkelen. Het bedrijf bedacht daarom een stekkerhybride motorisering die meer flexibel, minder duur, compacter en lichter is dan al wat vandaag op de markt verkrijgbaar is.
Technische eenvoud
Om de kosten te drukken zet de constructeur in op technische eenvoud: een enkele bovenliggende nokkenas, een distributie met twee kleppen per cilinder en een motorblok met 2 tot 3 cilinders. Het geheel wordt gecombineerd met een elektromotor en een compacte overbrenging met vier versnellingen.
Binnenkort in je volgende cross-over?
Technische gegevens communiceert het bedrijf voorlopig niet, maar het geheel zou wel lichter zijn dan een klassieke viercilinder met een handgeschakelde zesversnellingsbak. De aandrijflijn pas uiteraard in alle soorten auto’s, maar Mahle geeft als richtcijfer voor een SUV een verrassend lage CO2-uitstoot van 18 g/km volgens de WLTP-cyclus.