Wat de puristen er ook van mogen denken, deze SUV maakt het mogelijk om het merk te positioneren in een zeer vruchtbaar segment. Maserati wil zich niet laten overtreffen door de concurrentie en heeft daarom zwaar geïnvesteerd in technologie zoals een adaptieve snelheidsregelaar, een automatische noodrem, een botspreventiesysteem, een camera met zicht van 360 graden, een waarschuwing voor het overschrijden van wegmarkeringen en noem maar op.

Benzine en vooral diesel

Onder de motorkap gebruikt de Maserati Levante exclusief V6-motoren. Het benzineblok levert 350 of 430 pk. In het laatste geval kan de Italiaanse SUV sneller dan 260 km/u rijden en 100 km/u bereiken in 5,2 seconden. Een V6-dieselversie is ook voorzien, met 275 pk onder de rechtervoet. Dit model zou gemiddeld 7,2 l/100 km verbruiken. Wellicht nogal veel voor de veeleisende Europeanen. In alle versies is vierwielaandrijving standaard, net als een automaat met acht versnellingen.

Onderstel

De Levante is een vlijtige leerling en gebruikt vooraan een dubbele wishbone en achteraan een multilinkas. De adaptieve schokdemping heeft vijf niveaus en Maserati belooft een ideaal evenwicht tussen de twee assen. Niet slecht, maar we zagen elders al meer indrukwekkende oplossingen, met name bij Mercedes.