Pierre-Benoit Sepulchre

10 MEI 2016

Mazda en Musketon zetten jonge artiesten in de schijnwerpers

Bij Mazda besteden ze veel aandacht aan design, maar ook aan kunst in het algemeen. En als er onbekende artiesten kunnen worden gepromoot, dan is de Japanse constructeur er graag bij.

Daarvoor werkt de Belgische en Luxemburgse Mazda-invoerder samen met de jonge Gentenaar Musketon (alias Bert Dries), een getalenteerd illustrator die populair is op sociale media. Bijna 65.000 volgers op Instagram, en een Facebookpagina met meer dan 17.000 fans!

Samen met Musketon biedt Mazda een nieuw platform waar onbekende jonge artiesten bekendheid kunnen verwerven. Zo werden er vier artiesten geselecteerd uit een honderdtal deelnemers aan een wedstrijd, die daarna aan het ontwerp van een motorkap werkten. Na enkele dagen werken in afzondering in april, brachten Musketon en zijn vier collega’s (Vince Okerman, Alex Gérard, Laurent Beuten en Andre Levy) alle werken samen op het koetswerk van een auto. Zo ontstond de nieuwe Mazda Design Car. En dat is niet meer of minder dan een volledig gepersonaliseerde CX-3, die de volgende maanden aan allerlei promo-evenementen zal deelnemen. Een origineel initiatief, dat doet denken aan het Design Your Evoque-project uit 2014 van Jaguar Land Rover Belux.
Advertentie
Advertentie
Advertentie