Dit model is duidelijk meer gericht op ‘grand tourisme’. Hij heeft een origineel kantje, namelijk een achterruit die je kunt openen en die toegang geeft tot een opbergruimte van 220 liter. Het interieur krijgt een luxueuze behandeling met materialen, bekledingen en een uitrusting van het hoogste niveau.
Niet scherp genoeg?
Voor meer comfort zijn de ophanging en de stuurbekrachtiging dusdanig afgesteld dat de bestuurder ook bij lange ritten fit blijft. De inzittenden profiteren bovendien van een panoramisch dak dat speciaal ontwikkeld werd om storende zonnestralen uit het interieur te weren.
Ook de demping van allerlei geluiden werd verfijnd, bijvoorbeeld met Pirelli-banden die specifiek ontwikkeld werden om rolgeluiden te beperken. De perfectionisten van McLaren bouwden zelfs een stiltefunctie voor de ventilatie. Tot slot – en dat is misschien wel een teleurstelling voor de muziekliefhebbers – werd ook de uitlaat stiller. Ze kunnen zich nog altijd troosten met de Bowers & Wilkens-geluidsinstallatie met twaalf luidsprekers en 1.280 watt.
En de prestaties?
Er is niet alleen sprake van comfort, maar ook van sportiviteit. Het blijft natuurlijk een McLaren. De V8 biturbo met 570 pk belooft een spurt van 0 tot 100 km/u in 3,4 seconden en een topsnelheid van 328 km/u.
Tot slot is ook de prijs van de 570GT al bekend: 198.600 euro voor de Belgische markt, waar de eerste leveringen gepland zijn tegen het einde van 2016.