Bij het ontwerpen van de opvolger van de 720S heeft McLaren besloten slechts een deel van de onderdelen te vernieuwen. Hoeveel dan? 30% om precies te zijn. De 750S is dan ook eerder een verbeterde 720S dan een volledig nieuw model. En dat geldt zowel voor de buitenkant als voor de binnenkant, want het nieuwe model lijkt wel erg veel op de supercar die hij vervangt!



Nog krachtiger!

Onder de transparante motorkap achteraan zit nog steeds dezelfde V8 als in de 720S, maar dan met nog een beetje meer vermogen. Nu levert het blok 750 pk, zoals de naam van de Britse supercar al weggeeft, met 800 Nm koppel dat altijd naar de achterwielen wordt gestuurd. Deze cavalerie, samen met zijn pluimgewicht, zorgen ervoor dat de 750S in amper 2,8 seconden de 100 km/u bereikt, 7,2 seconden voor de 0-200 km/u en een topsnelheid van 332 km/u!



Lichtgewicht, als coupé en als cabrio

Samen met zijn toegenomen vermogen is de 750S ook wat kilo's kwijt ten opzichte van zijn voorganger. Met alle juiste opties aangevinkt, weegt de supercar nog maar 1.277 kg, met daarmee een pk-gewichtsverhouding van maar liefst 587 pk per ton! De cabrioversie is amper 49 kilo zwaarder dan de coupé dankzij het carbon chassis, dat niet veel verstevigingen vereist. Het dak klapt in minder dan 11 seconden in, en dat tot aan een snelheid van 50 km/u. McLaren spreekt nog niet over de prijzen, maar we schatten een vanafprijs in van een dikke €300.000, plusminus enkele tienduizenden euro's...



?