20190516074639mclarengt.jpg

De Britse constructeur had zijn grand tourer eerder al aangekondigd. De definitieve naam is niet bijster origineel: McLaren houdt het op ‘GT’. Maar verwacht geen Porsche Panamera-concurrent: de McLaren GT blijft een strikte tweezitter. Praktisch is hij verder wel: zijn koffer is bijvoorbeeld 570 liter groot. Door de lage plaatsing van de motor heb je achteraan 420 liter, vooraan beschik je over 150 liter.

20190516074558mclarengt.jpg
20190516074733mclarengt.jpg

Gewicht

Hoewel het een GT is, blijft de auto vooral een McLaren. Dat betekent dus dat hij zijn gewicht in toom houdt door overvloedig gebruik van koolstofvezel. De 4,68 meter lange coupé weegt zo niet meer dan 1.530 kilogram. Niet slecht voor een grand tourer met die afmetingen.

20190516074559mclarengt.jpg

Tussenmaat

De McLaren GT heeft een 4.0 V8 biturbo van 620 pk en 630 Nm. Daardoor past hij tussen de 570S en 720S. De prestaties? 0-100 km/u in 3,2 seconden, 200 km/u in 9 seconden en een topsnelheid van 326 km/u. Wie het rustiger aan doet kan zijn tankbeurten spreiden: McLaren geeft een rijbereik op van 600 kilometer.

20190516074640mclarengt.jpg

Comfortabel

McLaren voorziet een gestuurde ophanging die zeer goed zou dempen. Verder zien we wat we van een grand tourer verwachten: luxueuze materialen, een Bowers & Wilkins-geluidsinstallatie, en het meest uitgebreide infotainmentsysteem dat McLaren ooit heeft geïnstalleerd.

20190516074716mclarengt.jpg

Prijskaartje van dat alles? Reken op minstens € 190.000. In Groot-Brittannië kost hij alleszins £ 163.000 (ongeveer € 186.000). Bestellen kan vanaf nu, de eerste exemplaren worden eind dit jaar geleverd.