Net als in de C63 AMG gebruikt Mercedes de V8 biturbo van de AMG-GT voor deze nieuwe coupé. Bijzonder aan deze motor van vier liter is dat zijn turbo’s in het midden van de V geplaatst werden. Van deze krachtbron bestaan twee vermogens: 476 pk (650 Nm) of 510 pk (700 Nm) in de S-versie. De krachtigste variant haalt 100 km/u in 3,9 seconden en maakt de auto tot 290 km/u snel, op voorwaarde dat je kiest voor het AMG Driver’s Package. Uiteraard hoort er ook een memorabel geluid bij, dankzij de actieve uitlaat (standaard). In optie kunnen klanten kiezen voor een uitlaat die moduleerbaar is met een knop.

AMG Speedshift MCT

In tegenstelling tot BMW – dat alleen nog een manuele bak aanbiedt in de M4 ­– levert Mercedes alleen een gerobotiseerde multikoppelingbak met zeven versnellingen. De constructeur werkte aan het beheer en de snelheid, vooral in de manuele modus.

Zelfsper gelukkig standaard

Gelukkig is niet alleen de motor specifiek, anders zou deze auto onbestuurbaar worden. De C63 AMG Coupé staat op een specifieke adaptieve ophanging (AMG Ride Control) en heeft een zelfsper aan de achteras. Kortom, ideaal om te driften. Ook bijzonder: de actieve motorsteunen die harder worden naargelang de rijstijl. Het ‘schoeisel’ is ook specifiek: tot 255 mm breed voorin en 285 mm achterin.

Macho?

De flamboyante techniek manifesteert zich ook in het uiterlijk. Deze AMG-versie is 64 mm breder vooraan en 66 mm breder achteraan. Zijn aluminium motorkap is 60 mm langer. Het stijlverschil is duidelijk te zien (viervoudige uitlaat, achterspoiler, bumpers, velgen, motorkap, …) waardoor je deze V8 biturbo niet zult verwarren met een viercilinder diesel.