Een hybride of elektrische SL hadden we niet meteen verwacht, maar naar de AMG-versie kijken de liefhebbers van extreme sensaties met spanning uit. Hij toont zich voor het eerst op het volgende salon van Genève.
Voorsmaakje
Het extra vermogen onder de motorkap moet altijd een beetje afstralen op het koetswerk. In het geval van de AMG-versies zijn de aanpassingen altijd goed gekozen: een viervoudige uitlaat, zijschorten, herwerkte bumpers, grotere luchtinlaten, led-stroken en, om in schoonheid te eindigen, een kleine achterspoiler.
In het interieur gaat het feest voort met leder, koolstofvezel, chroomaccenten, sportzetels en AMG-plaatjes. De toon is gezet.
Extreem
Onder de motorkap hergebruikt Mercedes de 5.5 V8 AMG biturbo uit de E, M, S en CLS. 537 pk en 800 Nm, dat kan tellen. Voor nog meer sensatie is er het AMG Performance-pakket met 564 pk en vooral een koppel van 900 Nm. Dat is al zeer sportief. De motor wordt gekoppeld aan een automaat met zeven versnellingen.
Prestaties
Met een spurt van 0 tot 100 km/u in 4,2 seconden (met het AMG Performance-pakket) zou je een buitensporig verbruik verwachten. Dat is niet het geval, want Mercedes heeft de SL zo licht mogelijk gemaakt. Met een gewicht van 1.845 kg slaagt de SL63 AMG erin om 30 procent minder te verbruiken dan vroeger, namelijk 9,9 l/100 km. Dat zorgt voor een CO2-uitstoot van 231 g/km.