Herlaadbare hybride
Net zoals de XR-PHEV de voorbode is van de volgende ASX, is deze GC-PHEV een plug-inhybride. In dit geval zien we een dikke drieliter V6 benzine met compressor en 250 pk als verbrandingsmotor. De elektrische eenheid levert op zijn beurt 70 pk. De batterij ligt achterin en maakt in elektrische modus een autonomie van meer dan 40 km mogelijk.
De kracht wordt uiteraard over de vier wielen verdeeld via een achttrapsautomaat. Als volwaardige terreinwagen kan de GC-PHEV elk wiel individueel controleren door te spelen met de remmen en de koppelverdeling.
Verbonden
Een concept dat de toekomst voorstelt, moet uiteraard op alle mogelijke manieren verbonden zijn. Zo is de GC-PHEV in staat om met de omgeving te communiceren en zo de verkeersomstandigheden te kennen en het beste traject voor te stellen aan de bestuurder.
Nog straffer is de vooruit met augmented reality voor functies zoals de navigatie, de snelheid en waarschuwingen voor mogelijke obstakels zoals andere auto’s of voetgangers. Tot slot krijgen de passagiers een enorme tablet.