Met de Outlander PHEV heeft Mitsubishi de meest verkochte plug-inhybride SUV in Europa in zijn rangen (meer dan 100.000 verkochte exemplaren), maar ook wereldwijd (meer dan 140.000 exemplaren in totaal). Toch lijken de Japanners dat niet genoeg te vinden. Op het salon van Genève komt Mitsubishi namelijk met heel wat technische wijzigingen.

Zo verdwijnt de vorige 2.0 benzinemotor ten voordele van een 2.4 op benzine volgens de Atkinsoncyclus. Volgens de constructeur biedt die niet alleen meer koppel, maar is hij ook efficiënter. Al wil Mitsubishi nog geen cijfers meedelen.

Dat is niet alles: de Outlander PHEV generatie 2019 krijgt een 10% krachtigere generator, een eveneens 10% krachtigere elektromotor op de achteras en een batterij met 15% meer capaciteit. Die gaat van 12 naar 13,8 kWh en moet de Mitsubishi een uitgebreider elektrisch rijbereik opleveren. Maar opnieuw lossen de Japanners nog geen cijfers.

Sportmodus

De overbrenging van de Outlander PHEV krijgt er naast de huidige Normal en Lock nog twee nieuwe modi bij: Sport, voor een actievere rijstijl, en Snow, voor moeilijker terrein. De SUV krijgt ten slotte nieuwe zaken zoals led-koplampen, nieuwe lederen zetels en andere details om zijn interieur op te waarderen.