Moto Guzzi-dealers zijn gelukzakken! Piaggio-baas Roberto Colaninno himself lichtte het doek over twee Guzzi-prototypes tijdens een internationale dealermeeting in Monaco.

De nieuwe California met een dwars gemonteerde 1400 cc V-Twin in het vooronder komt de mythische California vervangen die al veertig jaar over onze wegen toert. Een sterk stijlkenmerk is de brandstoftank op de motor. Hierdoor komen de cilinderkoppen extra tot hun recht wat de nieuwe California meteen herkenbaar maakt. Momenteel hebben we weinig technische info, want buiten de naam is zowat alles nieuw: de motor, kader, wielen, remmen en ophanging.

De nieuwe V7 SCrambler tapt uit een heel ander vaatje. Hij completeert de V7 Classic-familie die, net als de Triumph Bonneville, in verscheidene versies beschikbaar is. Een breed stuur, hoge uitlaten: niets ontbreekt om met de Scrambler over kleine wegjes te razen.

Het is verfrissend om te zien dat de groep Piaggio volop investeert in dit prestigieuze merk dat deel uitmaakt van het rijke Italiaanse motorverleden.